متنوع بودن حیات وحش شهرستان آوج
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

کد حرکت متن دنبال موس

آمار وب سایت

محسن خسرو آبادی در گفتگو با خبرنگارآوج نیوزبیان کرد: زمین ها  و  کوه های شهرستان آوج  در  مساحتی  به وسعت ۱۵۸ هزار و ششصد و سی و شش هکتار در سال ۱۳۸۹ به لحاظ حفظ و حمایت بیشتر و همچنین جلوگیری از انقراض حیات وحش  به مدت پنج سال به منطقه شکار  و تیر اندازی ممنوع ارتقاء یافت.

وی در ادامه اظهار کرد:حیات وحش منطقه شامل  پستاندارانی  از گونه های قوچ ، میش ، سیاه گوش ، گربه وحشی ، کفتار ، گرگ ، گراز ، روباه ، شغال و خرگوش  است  که در این میان  کبک ، تیهو ، کپک چیل  ، همچنین عقاب طلایی ، صحرایی ، سارگپه ، قرقی سنقر و دلیجه  نیز در گروه پرندگان قرار دارند.

خسرو آبادی عنوان کرد:  مسیر رودخانه خررود  انواع پرندگان مهاجری از قبیل مرغابی ، غاز  و اردک می باشد که نیاز به مراقبت ونگه داری ویژه ای دارد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آوج تاکید کرد: استفاده صحیح از امکانات طبیعی موجود  ضمن اینکه در  حفظ ظاهر طبیعت  نقش عمده ای ایفا می کند لذا بقاء و تعادل  موجودات نیز به آن بستگی دارد.

محسن خسرو آبادی با اشاره به  کوهستانی بودن شهرستان آوج گفت : شرایط اقلیمی منطقه  این امکان را بوجود آورده است که موجودات نادری نیز در این شهرستان زیستگاهی برای خود انتخاب کنند.

پایان خبر/


آوج نگین سرسبز کوهستان

:: بازدید از این مطلب : 1021
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : آوج نيوز
ت : شنبه 21 بهمن 1391
.
مطالب مرتبط با این پست

صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
پشتیبانی